Vælg en side
Talk

Danske elevers teknologiforståelse

ICILS 2023-undersøgelsen viser, at danske elever er dygtige til at bruge it til at søge, vurdere og producere information, og til datalogisk tænkning. Men de er blevet betydeligt dårligere siden 2018. Selv om danske piger i gennemsnit er dygtigere eller på samme niveau som danske drenge, er de væsentligt mindre interesserede i en fremtid med it. Dette oplæg giver et overblik over ICILS-resultaterne, diskuterer hvilke udfordringer vi står over for og giver bud på, hvad vi skal gøre i skolen og som samfund.

Bidragydere

Faglige emner

Teknologiforståelse Produktion med teknologi Kritisk literacy Datalogisk tænkning

Relaterede bidrag

The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective

The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective

W02: Evaluering af digital myndiggørelse

W02: Evaluering af digital myndiggørelse

W18: Playing with the Sun: An Open Source Construction Kit for Children to Explore Sustainable Energy

W18: Playing with the Sun: An Open Source Construction Kit for Children to Explore Sustainable Energy

Kodechamp

Kodechamp

CFU – Stedet hvor teknologiforståelse bliver praksisnært!

Makerspaceindretning – trends, teknologier og nye muligheder

Makerspaceindretning – trends, teknologier og nye muligheder

W24: Animationer, interaktive fortællinger og spil i OctoStudio

W24: Animationer, interaktive fortællinger og spil i OctoStudio

W22: Sphero Wars – Design, byg, pimp og kæmp

W22: Sphero Wars – Design, byg, pimp og kæmp

No results found.