Vælg en side
Workshop

W19: Tag børnebrillerne på og leg med teknologiforståelse

Lokale 106

I denne workshop har vi fokus på legen, når vi sammen undersøger, hvordan den, sammen med forskellige teknologier, kan understøtte læring og socialt samvær. Aktiviteterne vil primært være målrettet de yngste elever, og kan anvendes i både indskoling og SFO. Der arbejdes primært med de digitale teknologier Blue:bot og Ozobot, samt alt det et ‘skramlotek’ kan indeholde.

Bidragydere

Materialer mm.

Husk dine børnebriller, det gode humør, legeglæden og ikke mindst din nysgerrighed. Vi ved ikke hvor vi ender 🙂

Faglige emner

Fra indput til output Historiefortælling og historie skabelse Algoritmer i børnehøjde Det vi endnu ikke har opdaget

Anvendte teknologier

Skramlotekets glæder BlueBots og Ozobots

Relaterede bidrag

W08: Teknologiforståelse gennem matematik? Undervisning i algoritmisk bias som matematisk modellering

W18: Playing with the Sun: An Open Source Construction Kit for Children to Explore Sustainable Energy

W18: Playing with the Sun: An Open Source Construction Kit for Children to Explore Sustainable Energy

The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective

The long-term sustainability of Digital Literacy and Computing Education – an infrastructural perspective

W14: Drøm op tekster med en chatbot

W14: Drøm op tekster med en chatbot

Usynlige Stemmer og Digitale Samtalekløfter: Digital Myndiggørelse af Børn og Unge

TinkeTek: En platform til undervisning og formidling i generativ AI og digital teknologi

TinkeTek: En platform til undervisning og formidling i generativ AI og digital teknologi

Teknologiforståelse i praksis – et review om deltagelse for alle

Teknologiforståelse i praksis – et review om deltagelse for alle

W30: Programmering med Smart Motor

W30: Programmering med Smart Motor

No results found.