Vælg en side
Workshop

W19: Tag børnebrillerne på og leg med teknologiforståelse

Lokale 106

I denne workshop har vi fokus på legen, når vi sammen undersøger, hvordan den, sammen med forskellige teknologier, kan understøtte læring og socialt samvær. Aktiviteterne vil primært være målrettet de yngste elever, og kan anvendes i både indskoling og SFO. Der arbejdes primært med de digitale teknologier Blue:bot og Ozobot, samt alt det et ‘skramlotek’ kan indeholde.

Bidragydere

Materialer mm.

Husk dine børnebriller, det gode humør, legeglæden og ikke mindst din nysgerrighed. Vi ved ikke hvor vi ender 🙂

Faglige emner

Fra indput til output Historiefortælling og historie skabelse Algoritmer i børnehøjde Det vi endnu ikke har opdaget

Anvendte teknologier

Skramlotekets glæder BlueBots og Ozobots

Relaterede bidrag

CFUmaker.dk – Din hjælp til valgfag i teknologiforståelse

CFUmaker.dk – Din hjælp til valgfag i teknologiforståelse

Prøv kræfter med Arduino og ESP32

Prøv kræfter med Arduino og ESP32

Legende tilgange til teknologiforståelseR

W20: Udforskning af generativ AI i grundskolen med udgangspunkt i naturfagene

Usynlige Stemmer og Digitale Samtalekløfter: Digital Myndiggørelse af Børn og Unge

Danske elevers teknologiforståelse

For vigtigt til ildsjæle alene – om udviklingserfaringer fra AU, VIA og Epinions makerspaceevaluering

Kuglebanemoduler – Marble Maze Modules

Kuglebanemoduler – Marble Maze Modules

No results found.