Vælg en side
Workshop

W19: Tag børnebrillerne på og leg med teknologiforståelse

Lokale 106

I denne workshop har vi fokus på legen, når vi sammen undersøger, hvordan den, sammen med forskellige teknologier, kan understøtte læring og socialt samvær. Aktiviteterne vil primært være målrettet de yngste elever, og kan anvendes i både indskoling og SFO. Der arbejdes primært med de digitale teknologier Blue:bot og Ozobot, samt alt det et ‘skramlotek’ kan indeholde.

Bidragydere

Materialer mm.

Husk dine børnebriller, det gode humør, legeglæden og ikke mindst din nysgerrighed. Vi ved ikke hvor vi ender 🙂

Faglige emner

Fra indput til output Historiefortælling og historie skabelse Algoritmer i børnehøjde Det vi endnu ikke har opdaget

Anvendte teknologier

Skramlotekets glæder BlueBots og Ozobots

Relaterede bidrag

W02: Evaluering af digital myndiggørelse

W02: Evaluering af digital myndiggørelse

W05: Par-programmering og deltagelse for alle

W05: Par-programmering og deltagelse for alle

W04: SkoleGPT

W04: SkoleGPT

Usynlige Stemmer og Digitale Samtalekløfter: Digital Myndiggørelse af Børn og Unge

W23: Hands-on med AI læringsaktiviteter til sprog, data, og matematik

W23: Hands-on med AI læringsaktiviteter til sprog, data, og matematik

“Først til 20” – Algebra, AI og Sandsynlighed

Novel Engineering med LEGO Spike

Novel Engineering med LEGO Spike

Prøv kræfter med Arduino og ESP32

Prøv kræfter med Arduino og ESP32

No results found.