Open Space

Integration af AI i skolen: Dialog mellem elev, elevgrupper, lærer og AI

I dette Open Space-arrangement, arrangeret af Gladsaxe Kommune og Edtech Denmark, vil vi drøfte med dig hvordan AI kan integreres i skoler for at gavne den enkelte elev og studiegrupper.

Vi præsenterer korte oplæg om vores erfaringer og vil understøtte en dialog om:

AI for den enkelte elev

For den enkelte elev tilbyder AI en mulighed for at understøtte læringsprocessen ved at kunne umiddelbart feedback og tilpasse læringsnivau og adgang til målrettede ressourcer

AI for grupper af elever

Undersøgelse viser at AI også kan integreres ind i gruppearbejde ved at man kan designe og didaktikere en AI løsning til at påtage sig en procesfaciliterende rolle, således at det kognitive load ved at samarbejde kan fordeles bedre. Det giver perspektiver for hvordan AI kan koordinere gruppeaktiviteter, så flere elever bidrager og fordele materialer og ressourcer i gruppen.

Lærer: Vi drøfter flere løsninger og hvordan AI kan understøtte læreren og erfaringer med at understøtte læreren og lærerens rolle med AI

Platform. Vi vil demonstere nogle af de tilgange vi kan se. At bruge AI som et enkeltstående værktøj og hvordan AI kan være integreret ind i en platform.

Vi tager dialogen og inddrager jeres erfaring i hvordan vi integrerer AI i skolen.

Bidragydere

Relaterede bidrag

Legende tilgange til teknologiforståelseR

W28: Kom af med dine dårlige vaner!

W28: Kom af med dine dårlige vaner!

W29: Grøn teknologi og matematik

W29: Grøn teknologi og matematik

For vigtigt til ildsjæle alene – om udviklingserfaringer fra AU, VIA og Epinions makerspaceevaluering

W30: Programmering med Smart Motor

W30: Programmering med Smart Motor

W10: BlingTron – et kreativt AI-værktøj til lærere og elever

Ledelse og organisering af teknologiforståelse i stor skala

Ledelse og organisering af teknologiforståelse i stor skala

W08: Teknologiforståelse gennem matematik? Undervisning i algoritmisk bias som matematisk modellering